Giriş sorunu yaşayan kullanıcılarımızın dikkatine - Gönderilen form geçersiz hatası
  • Sistem güncellemesi sonrasında, giriş sorunu yaşıyorsanız lütfen aşağıdaki tarayıcı cookie (çerez) temizleme adımları uygulayın.
  • Chrome Mobil - Bilgisayar
  • Safari (iPhone ve diğer Apple cihazları) Mobil - Bilgisayar

ALMANYA YUKSEK LISANS

Pasaport, vize, islemler, biletler... Hepsi burada...
Nils
Mesajlar: 5
Kayıt: Çrş Nis 30, 2014 1:25 am

ALMANYA YUKSEK LISANS

Mesaj gönderen Nils » Çrş Nis 30, 2014 1:38 pm

Merhabalar
Konservatuar oyunculuk (tiyatro) bolumu mezunuyum.
Almanya\'da sosyoloji veya psikoloji uzerine yuksek lisans yapmak istiyorum.
Neler yapmam gerekiyor?
Bu konuyla ilgili bilgi sahibi olanlar ile iletisime gecmek istiyorum.
Tesekkurler.

Kullanıcı avatarı
Physiker
Mesajlar: 39546
Kayıt: Sal Eki 07, 2008 6:15 pm
Konum: Welt
İletişim:

ALMANYA YUKSEK LISANS

Mesaj gönderen Physiker » Çrş Nis 30, 2014 2:40 pm

Konservatuar bolumunden mezun olarak sosyoloji veya psikoloji bolumlerinde master yapamiyorsun maalesef.
Almanya da Egitim - Deutschstudent
www.deutschstudent.com

Nils
Mesajlar: 5
Kayıt: Çrş Nis 30, 2014 1:25 am

ALMANYA YUKSEK LISANS

Mesaj gönderen Nils » Çrş Nis 30, 2014 10:40 pm

Bolumum psikoloji ve sosyoloji bolumuyle ilgili oldugu bir gercek. Neden o bolumler uzerine yuksek lisans yapilamiyor?

adolftr
Mesajlar: 46
Kayıt: Çrş Nis 09, 2014 2:03 pm

ALMANYA YUKSEK LISANS

Mesaj gönderen adolftr » Prş May 01, 2014 12:40 am

[quote]Nils tarafindan yazilan metin:

Bolumum psikoloji ve sosyoloji bolumuyle ilgili oldugu bir gercek. Neden o bolumler uzerine yuksek lisans yapilamiyor?[/quote]

Kusura bakma ama tiyatro ile sosyoloji psikolojinin uzaktan yakindan alakasi sakin bunu akademisyenlerin yaninda soyleme ezerler seni.. sosyoloji psikoloji bir bilim tiyatro bir bilim miki ? iliskili olsun. sen hic baslamadan vazgec bu isten .. sinema tv okuyacagim desen neyse dicem.

Nils
Mesajlar: 5
Kayıt: Çrş Nis 30, 2014 1:25 am

ALMANYA YUKSEK LISANS

Mesaj gönderen Nils » Prş May 01, 2014 12:54 am

Hahahah cok iyiymis.. ben bunu bi akademisyenle konusup karar verdim. Tiyatrodaki karakterler nereden faydalanilarak cozumleniyor, sosyal olgular nasil arastiriliyor, sanirim bu konuyu bilmiyorsun...
Ayrica ben bu sitenin yardimci bir site oldugunu dusunerek fikir alabilmek icin yazdim. Forumlar yardimlasma uzerine kurulu olmalidir, asagilama uzerine degil!

adolftr
Mesajlar: 46
Kayıt: Çrş Nis 09, 2014 2:03 pm

ALMANYA YUKSEK LISANS

Mesaj gönderen adolftr » Prş May 01, 2014 1:03 am

[quote]Nils tarafindan yazilan metin:

Hahahah cok iyiymis.. ben bunu bi akademisyenle konusup karar verdim. Tiyatrodaki karakterler nereden faydalanilarak cozumleniyor, sosyal olgular nasil arastiriliyor, sanirim bu konuyu bilmiyorsun...
Ayrica ben bu sitenin yardimci bir site oldugunu dusunerek fikir alabilmek icin yazdim. Forumlar yardimlasma uzerine kurulu olmalidir, asagilama uzerine degil![/quote]

Seni asagilamadim madem oyle hadi turkiyede psikolojiden yuksek lisansa basvurda herkese ornek teskil etsin eger kabul edilirisen tabi.. IMKANSIZ ... tiyatro okuyan birinin psikoloji alaninda yuksek lisans yapmasi imkansiz....Bunu sana diyen akademisyen kim merak ediyorum.. Trdeki tum psikoloji yuksek lisans bolumu olan universiteleri ara sor kabul eder misiniz diye ozel uniler bile kabul etmez ... Turkiye tarihinde ornegi varsa soyle de bizide aydinlat bilmiyorsak ogrenelim.

Nils
Mesajlar: 5
Kayıt: Çrş Nis 30, 2014 1:25 am

ALMANYA YUKSEK LISANS

Mesaj gönderen Nils » Prş May 01, 2014 1:15 am

Bu konuyla ilgilenenler ile iletisime gecmek istedigimi soylemistim. Tr de yuksek yapmak isteseydim arastirirdim zaten ama amacim yurtdisi oldugu icin danismak istedim. sizinle daha fazla yazismak istemiyorum.
Rahatsiz ediyorsunuz!

adolftr
Mesajlar: 46
Kayıt: Çrş Nis 09, 2014 2:03 pm

ALMANYA YUKSEK LISANS

Mesaj gönderen adolftr » Prş May 01, 2014 1:20 am

[quote]Nils tarafindan yazilan metin:

Bu konuyla ilgilenenler ile iletisime gecmek istedigimi soylemistim. Tr de yuksek yapmak isteseydim arastirirdim zaten ama amacim yurtdisi oldugu icin danismak istedim. sizinle daha fazla yazismak istemiyorum.
Rahatsiz ediyorsunuz![/quote]

Hadi canim hadi yoluna.. Turkiyede yapmak istemiyormusta o yuzden arastirmamis.. Sanki yapmak istesen alesten gecerli puani alip psikoloji yuksek lisansina kabul edileceksinde havalara bak.. Trde kabul alamiyorsun almanyada mi alacaksin uyanikliga bak trde kazanamadigi bolumu yurtdisinda kazanmaya calisiyor. " YAV HE HE " ;).. YAPARSIN YAPAR KISMET BU ISLER :D

Kullanıcı avatarı
Physiker
Mesajlar: 39546
Kayıt: Sal Eki 07, 2008 6:15 pm
Konum: Welt
İletişim:

ALMANYA YUKSEK LISANS

Mesaj gönderen Physiker » Cum May 02, 2014 12:48 pm

Konservatuar bolumunde alinan dersler:

MIMIK
DERS KODU: TIY 101
1. Yil
Lisans I sinifinda gorulen “Mimik” dersi sahneye uyum saglamayi ve yaratici dusunmeyi gelistirmeyi, obje, durum, duygu dogaclamalari ve metinlerle yapilan cesitli calismalarla role hazirlamayi hedefler.

ROL
DERS KODU: TIY 202
2. Yil
Rol calismalari, secilen eserlerin incelenmesiyle, bu eserlerden secilen monolog ve sahnelerin calisilmasiyla ilerler.. Lisans III ve IV. Siniflarda yapilan sahne derslerine hazirlik niteliginde bir derstir.

SAHNE
DERS KODU:TIY 303-403
3.4. Yil

Bu derste , ilk iki sene boyunca oyunculugun temelini alan ogrenciler, Lisans III ve IV . sinifta bunlari uygulamaya yonelik calismalarda bulunurlar. Bazen bir eserin butununun incelenmesi ve sahneye konulmasiyla, bazen de farkli sahnelerin uygulanisiyla ilerler. Calisilan eserler yil sonunda produksiyon olarak sahnelenir ve seyirciyle bulusur.

DIKSIYON
DERS KODU:TIY 104-204-304-404
1.2.3.4.Yil
Temel derslerden biri olan diksiyon, iyi soz soyleme teknikleri konulu bir derstir. Ses ve ses egzersizleri, nefes ve vefes egzersizlers, soyleyis, tonlama, vurgulama, konusma hizi, artukilasyon egzersizleri, entonasyon, ses calismalarinda kontrollu diyafram kullanimi ana konularidir. Daha ileriki asamalarda ogrenci bu teknikleri, ornek metinler uzerinde dogru uygulamayi ogrenir.

FONETIK
DERS KODU: TIY 105-205
1.2. Yil
Konusma organlarinin anatomisi ile sesin olusumunda gorevli organ ve fonksiyonlar hakkinda bilgi veren, solunum ve artikulasyon organlarini, seslerin kullaniminin konusulan dili nasil etkiledigini inceleyen bir derstir.

RITMIK
DERS KODU:TIY 108-208
1.2. Yil

Ritmik bilgisinin saglamligi, ogrencide bilincsiz davranisin bilincli hale gelmesini saglar. Ogrencinin vucut koordinasyonunu, duymayi, duydugunu dogru yorumlamayi, vucudun kendi ritmini olusturabilmesini ve bu sayede cevresine, rol arkadaslarina rahat uyum saglayabilmesini mumkun kilar.

DRAMATURJI
DERS KODU:TIY 110 -210-410
1.2.4. Yil

Dramaturji, ogrencinin metine bakis acisini boyutlandirmaya yonelik bir derstir. Tiyatro metinleri gerek teorik gerekse ogrendiklerini uygulama acisindan 4 sene boyunca inceleyen ogrenci, bu derste ozellikle metin uygulama asamasinda metinin ne anlattigi, bu anlatimin bugun ile iliskileri, nasil sahnelenmesi gibi konularda bilinclendirir.

SOLFEJ
DERS KODU: TIY 111-211
1.2. Yil
Muzigin temel ilkelerinin nota okuma, duyma, olcu, desifre, dikte ana konulari cercevesinde ogrenciye ogretilmesi amaclanir.

SES EÐITIMI
DERS KODU: TIY 112-212-312-412
1.2.3.4. Yil
Oyunculuk egitiminde dogru ses kullanimini saglama amacli bir baska ders de ses egitimidir. Sesin renklerinin ortaya cikarilmasi, gurlugunun ve parlakliginin arttirilmasi icin cesitli egzersizler iceren bu ders, bu teknikler edinilmeye baslandiktan sonra, klasik ve modern muzikallerden, film muziklerinden, Fransiz chansonlarindan ve I ngiliz baladlarindan kolay orneklerin yorumlanmasiyla devam eder.

SAHNE TEKNIÐI
DERS KODU: TIY 214
2. Yil
Bir oyuncu adayinin icinde yer alacagi yapiyi dogru tanimasi, o yapiyi olusturan malzemeleri ve teknik unsurlari bilmesini saglayan bir derstir. Sahne ile ilgili teknik unsurlari bilen oyuncu, bu alt yapinin sahneye konan esere ne denli yardimci oldugunu da kavrayabilir.

METINLERLE DUNYA TIYATRO TARIHI
DERS KODU: TIY 115-215-315-415
1.2.3.4. Yil
Dunya tiyatrosunun tarihsel surec icindeki gelisiminin incelenmesi ve metinlerle bu surecin gelisiminin orneklendirilmesi bu dersin ana amacidir.

METINLERLE TURK TIYATRO TARIHI
DERS KODU: TIY 316-416
3.4. Yil
Turk tiyatrosunun tarihsel surec icindeki gelisiminin incelenmesi ve metinlerle bu surecin gelisiminin orneklendirilmesi bu dersin ana amacidir.

KOSTUM TARIHI
DERS KODU: TIY 317
3. Yil
Sahne sanatlarinintamamlayici bir unsur olan kostum, tarih boyunca hizla degisen toplum yapisini yansitan bir ozellige sahip oldugundan yola cikarak, tiyatro ogrencisine kostumun, tarih icindeki yerini anlatan bir derstir.

KLASIK DANSLAR
DERS KODU:TIY 318-418
3. 4. Yil
Sahnede bir oyuncuya gerekli olan esnekligin saglanabilmesi bu dersin temel amacidir. Vucut guclendirici ve esnetici egzersizlerle baslayan ders, sonrasinda salon danslarinin ( minuet, vals, cha-cha, rumba) uygulanmasi ve cesitli koreografilerle sahneye adaptasyonun ogrenci tarafindan gerceklestirilmesini hedefler.

HAREKET
DERS KODU: TIY 106-206-306-406
1.2.3.4. Yil
Beden dilini anlamaya ve tanimaya yonelik uygulamali olarak islenen bu ders, hareketin onemi ve teknigi, durus bozukluklarini duzeltme ve dogru durusu saglamaya calisma ile nefesin onemi ve dogru kullanilmasini saglama calismalarini icerir. Bedenin esnemesi, nefes egzersizleri ve meditasyon teknigi 4 sene boyunca ogrenciye bedenini tanima firsati verir.

ENSTRUMAN
DERS KODU:TIY 120-220-320-420
1.2.3.4. Yil
Bu derste ogrenci, gitari dogru bir sekilde calmayi ogrenmektedir. Ogrenciye nota ve muzik bilgisi ile repertuvar olusturabilmeyi amaclar.

MUZIK TARIHI
DERS KODU: TIY 219-319
2.3. Yil
Insanlik tarihinin en eski sanatlarindan biri olan muzigin ilk orneklerinden baslayarak gunumuze kadar olan tarihsel surec icinde evrimlerini, tiyatro gelisimine paralelliklerini gostermeyi amaclayan bu ders, bu surece ait cesitli ornekler de dinleyen ogrencinin, sanata bakis acilarini daha da genisletmeyi ve onlara perspektif kazandirmayi hedefler.

MITOLOJI
DERS KODU: TIY 123
1. Yil
Dunya mitolojisinden orneklerle genis bir yelpazesi olan bu ders,mitolojilerin dogusu ve yayilisiyla baslayan tek tanrili dinlerin ortaya cikisina degin uzanan bir surecin anlatimini hedefler.

TIYATRO ESTETIÐI
DERS KODU: TIY 321-421
3.4. Yil
Bu ders, genel estetikten/ sanat felsefesinden hareketle, tiyatro sanatinin belirleyici kurallari uzerine tartismayi saglamayi, ornekler uzerine yogunlasarak tiyatro estetiginde olmasi gerekene giden yolu irdelemeyi hedefler.

GUZEL SANATLAR
DERS KODU:TIY 134-234
1.2.Yil
Guzel sanatlar adi altinda toplanan sanat dallarinin tarihsel surec icindeki gelisimini orneklerle anlatan derstir.

SAHNE ISIÐI TEKNIÐI
DERS KODU: TIY 307
3. Yil
Ilk tiyatro orneklerinden bu zamana isik kullaniminin tarihcesini incelemek, gunumuze tiyatro rejisinde isigin yeri ve onemini anlamak, tiyatro isigi icin gerekli malzemeleri ogrenmek bu dersin amacidir.

SAHNE SANATLARI BOLUMU OPERA ANASANAT DALI

OPE: OPERA ANASANAT DALI

SAN
DERS KODU: OPE 101-201-301-401
1.2.3.4. Yil
Opera sarkiciliginin gerektirdigi ses ve solunum organlari becerilerini ve koordinasyonunu kazandirarak, ogretilen tekniklerin san egitimcisi gozetiminde mufredat programinda on gorulen repertuvar cercevesinde kullandirarak ogrencinin opera kulturunu uygulamali olarak gelistirmesini saglamak bu dersin amacini olusturur.

KORREPETISYON
DERS KODU: OPE 102-202-302-402
1.2.3.4. Yil
Mufredat programinda ongorulen repertuvarin piyano eslikli olarak ogrenilmesi ve boylelikle ogrencinin yeteneklerini eslikle uyumlu ve koordineli olarak gelistirilmesini sglamak hedef olarak alinir.

MUZIK FORMLARI
DERS KODU:OPE 205-305-405
1.2.3. Yil

Cok sesli muzigin gelisme evreleri icinden secilmis yapitlari , ozellikle yapisal ozelliklerini ortaya cikartacak bicimde yapilan muzikal analiz yontemleriyle kavratabilmek ve ayni zamanda yapilan analizler sonucunda calgisal yoruma (enterpretasyon) ortam olusturabilmek bu dersin genel amacidir. Muzik repertuvarindan secilmis yapitlar muzikal analiz yontemleriyle partisyon uzerinde ya da C.D.’den dinlenen farkli yorumlar analitik bir yaklasimla karsilastirilir. Uygulanan bu yontemle , calgi ogrencileri yapilan analizleri calgisal yoruma tasimis , kompozisyon – teori - ritmik ogrencileri ise teorik olarak analiz edilmis olan muziklerin ayni zamanda uygulamali sonuclarini da gormus olur.

MUZIK TARIHI
DERS KODU:OPE 107-207
1.2.Yil
Insanlik tarihinin en eski sanatlarindan biri olan muzigin ilk orneklerinden baslayarak gunumuze kadar olan tarihsel surec icinde evrimlerini donemlere ayirarak , insanligin teknolojik ve sosyal gelisimine paralel olarak incelemeyi amaclar. Bu inceleme” homofoni”den “ polifonik” yapiya gecis surecinden enstrumanlarin gelisimine , muzik formlarindan donemlerine gore onemli imzalari bulunan bestecilere kadar kronolojik bir siralama yapar.

MUZIK BILGISI
DERS KODU: OPE 111
1. Yil
Muzik stillerinin, donemlerin ve teknik gelisimleri ile enstrumanlar hakkinda genel bilgiler icerir.

SAHNE
DERS KODU:OPE 209-309-409
2.3.4. Yil

Bu ders ogrencinin teknik gelisimine paralel olarak, sahne uzerindeki disiplin ,davranis, koordinasyon ve performansinin seyirciye sunulur hale getirilebilmesi icin uygulamali ve etkilesimli olarak yapilan sahne calismalariyla yurutulur.

ANSAMBL
DERS KODU:OPE 110-210-310-410
1.2.3.4. Yil

Sahne uzerine cikmadan, ogrencilerin birlikte veya yalniz seslendirecekleri eserlerin calisilmasi amaclanir.

SOLFEJ
DERS KODU: OPE 103-203
1.2. Yil
Muzigin temel ilkelerinin nota okuma, duyma, olcu, desifre, dikte ana konulari cercevesinde ogrenciye ogretilmesi amaclanir. Ileri solfej dersiyle birlikte belli bir mufredat programi uygulanir.

ILERI SOLFEJ
DERS KODU: OPE 312-412
3.4. Yil
Muzik teorisi olarak bilinen solfejin daha cagdas bir yapisallikta ele alinisinin ogretisidir.

ARMONI
DERS KODU: OPE 106-206-306-406
1.2.3.4. Yil
Cok sesliligin temel ilkeleri ve farkli muzik formlari ogrenciye tanitilarak, repertuvarindaki eserlerin yorumu ve analizini bu temeller uzerine insa etmesi saglanir.

PIYANO
DERS KODU:OPE 108-208-308-408
1.2.3.4. Yil
Repertuvardaki eseleri eslik acisindan incelemek ve eslikle sesin uyum, ortusme ve aykiriliklarini ogretmek ve ogrencinin kendi kendisine eslik edebilme becerisine sahip olmasini saglamak bu dersin amacini olusturur.

KORO
DERS KODU: OPE 121-221-321
1.2.3. Yil
Farkli donemlerde yazilmis koro eserlerinin seslendirilmesi, cesitli tekniklerin uygulanmasi, toplu soyleme aliskanliginin ve soyleme yoluyla ic duyusun gelismesi hedeflenir.

KLASIK DANSLAR
DERS KODU:OPE 320-420
3. 4. Yil
Sahnede gerekli olan esnekligin saglanabilmesi bu dersin temel amacidir. Vucut guclendirici ve esnetici egzersizlerle baslayan ders, sonrasinda salon danslarinin ( minuet, vals, cha-cha, rumba) uygulanmasini hedefler.

HAREKET VE DOÐACLAMA
DERS KODU: OPE 104-204
1.2. Yil
Sanatcilarin sahnede rolu oynarken ihtiyaci olan vucut kondisyonunu arttirmak, belirli ve kisitli bir hacim icinde koordineli,kontrollu ve planli hareketler yapabilme yetenegini gelistirmek amaciyla yapilan alistirmalar bu dersi kapsar.

OPERA TARIHI
DERS KODU:OPE 114-214-314
1.2.3. Yil
Opera, muzikal ve operetin tarihsel gelisimini, degisik ulkelerde gelisen akimlari, opera eserlerinin bestecileri, teks yazarlari, konulari ve roller acisindan incelenmesini amaclar.

MIMIK-ROL
DERS KODU: OPE 120
1. Yil
Ogrenciye sesini sahne uzerinde kullanacak teknik beceriye ulasmasindan once, sahnede hareket edebilme ve vucut dilini kullanma yetenegi kazandirmayi amaclar.

TURKCE VE YABANCI DILDE MUZIKLI DIKSIYON
DERS KODU: OPE 115-215-314-415
1.2.3.4. Yil
Bu dersin amaci; sarki soyleme sirasinda kullanilan degisik dillerin diksiyonlarini, ritimlerini, vurgularinin anlamlarini ve ozelliklerini incelemektir.

OPERA REPERTUVARI VE STIL BILGISI
DERS KODU: OPE 316
3.Yil
Degisik opera stillerinin ve tekniklerinin incelenmesini icerir.

ITALYANCA DIKSIYON
DERS KODU:OPE 117-217-317-417
1.2.3.4. Yil
Italyanca repertuvarinin ogrenci tarfindan kolay ogrenilmesini, dogru yorumlanmasini saglamak ve genel dil yeteneginin arttirilmasi amaciyla verilir

ALMANCA DIKSIYON
DERS KODU: OPE 118-218-318-418
1.2.3.4. Yil
Almanca repertuvarinin ogrenci tarfindan kolay ogrenilmesini, dogru yorumlanmasini saglamak ve genel dil yeteneginin arttirilmasi amaciyla verilir

DEKOR VE KOSTUM TARIHI
DERS KODU: OPE 213-313
2.3. Yil
Opera temsilleri sirasinda kullanilan dekor, kostum ve aksesuvarlarin tarihsel gelisme icinde incelenmesini icerir.

MAKYAJ
DERS KODU: OPE 422
4. Yil
Bu derste sahne makyajinin ogretilmesi amaclanir.

CALGI BILGISI
DERS KODU: OPE 423
4. Yil
Orkestra enstrumanlarinin yapisal ozellikleri, ses sinirlari ile muzikal yonden anlatiminin bilgisidir.

SAHNE SANATLARI BOLUMU
BALE / MODERN DANS SANAT DALI

BAL: BALE SANAT DALI
MOD: MODERN DANS SANAT DALI

KLASIK BALE
DERS KODU: BAL 101-201-301-401 1.2.3.4. Yil
MOD 102-202-302-402 1.2. 3.4. Yil
Mufredat programinin uygulanmasinin yanisira, yapilan yuksek seviyedeki calismalarla, ogrencilerin teknik ve artistik olarak en ust seviyeye ulasip, profesyonel kariyere hazir duruma gelmeleri dersin ana amacidir.

REPERTUVAR
DERS KODU: BAL 102-202-302-402
1.2.3.4. Yil
Bu derste ogrencilerin profesyonel sanatci olarak gelismelerini saglamak amaciyla klasik bale repertuvarinin en unlu eserleri, ogrencilerin kisiliklerine uygun olarak secilmekte ve tum detaylariyla ogretilmektedir.

POINT
DERS KODU:BAL 103-203-303-403
1.2.3. 4. Yil

Klasik bale kadin danscilari icin en onemli unsur olan point tekniginin en yuksek seviyeye getirilmesi dersin amacidir.

PAS DE DEUX
DERS KODU:BAL 104-204-304-404
1.2.3.4. Yil
Kiz ve erkek ogrencilerin birlikte uyum icinde dans etmeyi ogrendikleri bu derste, Klasik bale repertuvarindan secilen pas de deux parcalariyla ogrencilerin tekni,k ve artistik seviyeleri gelistirilir.

KARAKTER
DERS KODU: BAL 105
1. Yil
Klasik bale eserlerinin icinde onemli yer tutan karakter danslari, ogrencinin artistik ve teknik seviyesinin ilerlemesine yardimci olmaktir. Ayrica ogrenci bu derslerde kostum ve muzik karakterleri hakkinda da bilgilendirilir.

DOÐACLAMA
DERS KODU:BAL 307-407 3.4. Yil
MOD 103 1. Yil

Dogaclama derslerinde ogrencilerin belli yonlendirmelerle kendilerini ve cevrelerini daha iyi algilamalari, hareket kapasitelerini genisletmeleri ve kendileri farkli sekillerde ifade edebilmeleri amaclanir.

BALE TARIHI
DERS KODU:BAL 108
1. Yil

Ronesans ve aydinlanma doneminden 20 y.y. sonuna dek bale salon danslarinda gelisen tum evreler incelenmekte, en onemli koreograf ve danscilarin hayatlari ogrencilere aktarilmaktadir.

SOLFEJ
DERS KODU: MOD 207
2. Yil
Muzigin temel ilkelerinin nota okuma, duyma, olcu, desifre, dikte ana konulari cercevesinde ogrenciye ogretilmesi amaclanir.

MUZIK VE OPERA TARIHI
DERS KODU: BAL 109-209-309-409
1.2.3.4. Yil
Osmanli doneminden Cumhuriyet’e gecis esas alinarak agirlikli olarak Turk Besleri basta olmak uzere gunumuze kadar gelen Turk bestecileri ayrintili ve ornekli olarak incelenmekte , dunyadaki diger benzerleri ile karsilastirilmaktadir.

SAHNE
DERS KODU: BAL 111-211-311-411
1.2.3.4. Yil
Klasik, Romantik ve cagdas repertuvardan alinan eserlerin veya bolumlerinin uygulamali olarak incelenmesi dersin icerigini olusturur.

ANATOMI
DERS KODU:BAL, MOD 112-212
1.2. Yil
Vucuttaki ana eklem ve kaslarin yerleri, isleyisleri ve hareket baglantilari ogretilir.Temel kavramlar iskelet ve kas sistemi, eklemler, hareket kaslari ve kuvvet sistemleri incelenir.

MODERN DANS
DERS KODU: BAL 206-306-406 2.3.4. Yil
MOD 101-201-301-401 1.2.3.4. Yil
Laban hareket analizi teorisi, Graham, Limon, Cunningham prensipleri uzerine kurulu olan temel teknik uygulanmaktadir. Bu methodlar bedenin eksen ve duzemleri uzrine hareket patenleri saglayarak tum kas gruplarini kuvvetlendirmeyi amaclar.

HAREKET YOLUYLA FARKINA VARMA
DERS KODU: MOD 415
4. Yil
Dersin amaci sozlu talimatlar vererek ogrencilerden belli hareketleri yapmalari ve bu sirada hem vucut ile ilgili yasantilarini, hem de duygularinin farkina varmalari saglanmaktadir. Kaygilara yer vermeden herkesin kendine ozgu durmadan degisen vucut ve bilinc egilimlerine yogunlasmalari on planda tutulur.

DANS KOMPOZISYONU
DERS KODU: 204-304-404
2.3.4. Yil
Kompozisyon derslerinde mekan, zaman, enerji gibi dansin temel kavramlari arastirilir, incelenir ve haftalik odevlerle ogrencilerin bu kavramlari uygulamaya gecirmeleri istenir.

MODERN REPERTUVAR
DERS KODU: MOD 105-205-305-405
1.2.3.4. Yil
Ogretmenlerin ogrencilere yaptigi ozgun koreografileri daha once yapilmis modern dans koreografilerinin ogrenciye uygulatilmasini icerir. Ogrencinin koreografla ve grupla calisma aliskanliginin kazandirilmasi, sahne deneyiminin arttirilmasi hedeflenir.

ISIK DEKOR TASARIMI
DERS KODU: MOD 213
2. Yil
Ogrencilerin kendi koreografilerinin, projelerinin sunumuna uygun isik ve dekorun tasarlanmasina katkida bulunmak ve karsilasabilecekleri teknik sorunlarin incelenmesidir.

20.Y.Y. MUZIÐI
DERS KODU: MOD 310
3. Yil
Bu derste esas olarak ,20. yy muziginin Cumhuriyet Turkiye’sinin kultur yapisiyla, 20 .yy ‘in global kulturleri acisindan karsilastirilmasi ve degerlendirilmesi amaclanir.

DANS TARIHI
DERS KODU: MOD 111-211-
1.2. Yil
Bu derste dansin ilkel ve sosyal kaynaklari ve 20. yy modern dans tarihi incelenir.

FARKLI DISIPLINLERIN DANSLA BULUSMASI
DERS KODU: MOD 318
3.Yil
Ogrencilerin kendi yaraticiliklarini daha iyi kullanmalarini saglayarak farkli disiplinlerle tanisip, onlara farkli branslardaki kisilerden Work-shop’ lar almalarini saglayarak aldiklari bilgiler sonucunda projeler ortaya cikarmalarini saglamak. Kendilerine ait bir gosterinin tum sorumlulugunu tasimak farkli bir bakis acisi arti bir kazanc olacaktir.

TEMEL SANAT EÐITIMI
DERS KODU:MOD 116
1. Yil
Uzamin kavramsal kullanimini saglayacak materyallerin vucutla birlesimi ve algisal olgunluklari kullanarak bireysellikten cogula yonelen anlatim bicimlerinin bir arada herhangi bir bicimsel veya estetik degerlendirmeye sikistirmadan serbestce uygulanmasidir.

RITMIK
DERS KODU: MOD 108
1. Yil
Ogrencinin deneyerek sinayarak kesfederek ritmi ve muzigi bedeninde birlestirmesini saglayan ogretim yontemidir. Tum teorik bilgilerin muzik ve hareket araciligiyla uygulamadan kurama gidilerek bedene aktarildigi bir derstir.

PRODUKSIYONDA SAHNE ARKASI
DERS KODU: MOD 114
1. Yil
Yapilan kompozisyonlari sahnede gerceklestirme asamasinda kullanilacak teknik ve pratik cozumlerin, bilgilerin ogrenciye aktarilmasidir.

MUZIK TARIHI
DERS KODU: 209
2. Yil
Almanya da Egitim - Deutschstudent
www.deutschstudent.com

Kullanıcı avatarı
Physiker
Mesajlar: 39546
Kayıt: Sal Eki 07, 2008 6:15 pm
Konum: Welt
İletişim:

ALMANYA YUKSEK LISANS

Mesaj gönderen Physiker » Cum May 02, 2014 12:49 pm

Psikoloji dersleri:

1. Donem
Kodu Ders Adi T U K AKTS
6UYDATA101 Ataturk Ilkeleri ve Inkilap Tarihi-I 2 0 2 2
6PSKTBA103 Felsefeye Giris 3 0 3 5
6UYDING101 Ingilizce-I 2 0 2 2
6PSKTBA107 Istatistik-I 3 0 3 5
6PSKMAU101 Psikolojiye Giris-I 3 0 3 9
6PSKTBA105 Sosyolojiye Giris 2 0 2 5
6UYDTDL101 Turk Dili-I 2 0 2 2
Toplam 17 0 17 30


2. Donem
Kodu Ders Adi T U K AKTS
6UYDATA102 Ataturk Ilkeleri ve Inkilap Tarihi-II 2 0 2 2
6UYDING102 Ingilizce-II 2 0 2 2
6PSKTBA108 Istatistik-II 3 0 3 5
6PSKTBA104 Kisilik-I 2 0 2 4
6PSKTBA106 Psikoloji Tarihi 3 0 3 5
6PSKMAU102 Psikolojiye Giris-II 3 0 3 10
6UYDTDL102 Turk Dili-II 2 0 2 2
Toplam 17 0 17 30


3. Donem
Kodu Ders Adi T U K AKTS
6PSKTBA203 Arastirma Yontemleri-I 3 0 3 6
6UYDCKI001 Cevre Koruma, Is Sagligi ve Guvenligi 2 0 2 3
6PSKTBA205 Gelisim Psikolojisi-I 2 0 2 5
6PSKMAU204 Kisilik-II 2 0 2 4
6UYDMSE001 Mesleki Sorumluluk ve Etik 2 0 2 2
6PSKMAU201 Ogrenme Psikolojisi 3 0 3 4
6PSKTBA201 Sosyal Psikoloji-I 2 0 2 6
Toplam 16 0 16 30


4. Donem
Kodu Ders Adi T U K AKTS
6PSKTBA204 Arastirma Yontemleri-II 3 0 3 5
6UYDBTK101 Bilgi Teknolojileri Kullanimi 2 0 2 2
6UYDEDY001 Elestirel Dusunme, Yaraticilik ve Girisimcilik 2 0 2 3
6PSKTBA206 Gelisim Psikolojisi-II 2 0 2 4
6UYDKGS001 Kalite Guvencesi ve Kalite Yonetim Sistemleri 2 0 2 3
6PSKMAU202 Psikopatoloji 3 0 3 8
6PSKTBA202 Sosyal Psikoloji-II 2 0 2 5
Toplam 16 0 16 30


5. Donem
Kodu Ders Adi T U K AKTS
6PSKMAU301 Deneysel Psikoloji 3 0 3 5
6PSKMAU305 Fizyolojik Psikoloji-I 3 0 3 5
6UYGOYT001 Ingilizce Okuma ve Yazma Teknikleri 2 0 2 3
6PSKMAU303 Klinik Psikoloji 3 0 3 5
6SECMAU001 Secmeli-I-II 6 0 6 10
Almanya da Egitim - Deutschstudent
www.deutschstudent.com

Kullanıcı avatarı
Physiker
Mesajlar: 39546
Kayıt: Sal Eki 07, 2008 6:15 pm
Konum: Welt
İletişim:

ALMANYA YUKSEK LISANS

Mesaj gönderen Physiker » Cum May 02, 2014 12:51 pm

Hani Informatik okuyan bir ogrenci gelip burda Elektrik muhendisligi masteri yapabilir, bir cok ortak ders var, veya lisansa girip bayagi bir ders tanittirip daha sonra lisans dan yuksek bir donemden baslar ama bu iki bolum arasinda tek bir ortak ders yok maalesef.
Almanya da Egitim - Deutschstudent
www.deutschstudent.com

adolftr
Mesajlar: 46
Kayıt: Çrş Nis 09, 2014 2:03 pm

ALMANYA YUKSEK LISANS

Mesaj gönderen adolftr » Cum May 02, 2014 2:28 pm

[quote]Physiker tarafindan yazilan metin:

Hani Informatik okuyan bir ogrenci gelip burda Elektrik muhendisligi masteri yapabilir, bir cok ortak ders var, veya lisansa girip bayagi bir ders tanittirip daha sonra lisans dan yuksek bir donemden baslar ama bu iki bolum arasinda tek bir ortak ders yok maalesef.[/quote]

Aynen Sayin @Physiker ben de onu anlatmaya calisiyorum arkadasa .. Hicbir ortak noktasi, dersi falan hicbir sey yok. uzaktan yakindan alakasi olmayan iki bolum.. Ama arkadas yazmis : " Bu iki bolumun birbiriyle alakali oldugu bir gercek diye " kendinden o kadar emin yani :D :D :D ustelik bir de akademisyenden yardim almissss :D: D

eray
Mesajlar: 8
Kayıt: Pzr Nis 21, 2013 2:55 am

ALMANYA YUKSEK LISANS

Mesaj gönderen eray » Cum May 02, 2014 7:03 pm

Peki arkadaslar, muhendisler nasil mba (isletme mastir) yapiyor.

yazirous1903
Mesajlar: 122
Kayıt: Sal Kas 27, 2012 11:41 pm

ALMANYA YUKSEK LISANS

Mesaj gönderen yazirous1903 » Cum May 02, 2014 7:10 pm

bwl master i degil mba masteri yapiyor icerikler farkli

eray
Mesajlar: 8
Kayıt: Pzr Nis 21, 2013 2:55 am

ALMANYA YUKSEK LISANS

Mesaj gönderen eray » Cum May 02, 2014 7:14 pm

ben TR de isletme yuksek lisans yapmistimda. muhendis arkadaslarda vardi egitimde. bwl hakkinda bilgim yok

Kullanıcı avatarı
Physiker
Mesajlar: 39546
Kayıt: Sal Eki 07, 2008 6:15 pm
Konum: Welt
İletişim:

ALMANYA YUKSEK LISANS

Mesaj gönderen Physiker » Cmt May 03, 2014 1:32 pm

mba bambaska bir durum. Beden egitimi ogretmenligi okuyan bir ogrenci de mba yapabilir. MBA ye giris icin tek sart bir lisans diplomasi.
Almanya da Egitim - Deutschstudent
www.deutschstudent.com

Zed
Mesajlar: 12
Kayıt: Pzt Nis 14, 2014 4:58 pm

ALMANYA YUKSEK LISANS

Mesaj gönderen Zed » Sal May 06, 2014 10:45 am

Tiyatronun psikoloji ile alakali oldugu dogru. Fakat yuksek lisans icin sartlari saglayip saglayamayacagi basvuracaginiz universiteye bagli. “Bachelor of Science” ve “Bachelor of Arts” olarak lisans (ayni sekilde master) ikiye ayriliyor psikolojide. Turkiye’deki cogu universite (belkide hepsi emin degilim) B.Sc derecesinde egitim verdigi icin aradaki ayrimi yapmak bilmeyenler icin biraz zor olabilir. Sizin basvurmayi isteyeceginiz derece “Master of Science” degil “Master of Arts” olmali zaten.

Almanya’daki bolumlerle ilgili detayli bilgim olmadigi icin Google’da karsima cikan ilk sonucu yaziyorum.
http://www.bu.edu/psych/graduate/masters/

Q. Do I need to have my BA in Psychology to apply to the MA program?
We do not require that applicants have an undergraduate major in psychology. However, we do require applicants to have taken some course work in psychology. We recommend an introductory course, a course in research methods in psychology, a course in statistics and at least two content courses.

Psikolojide MA derecesi icin bu universite BA veya B.Sc aramamakta mesela. Birkac temel ders isteniyor. (Muhendis egitimi almama ragmen ben bile onerilen derslerden 2-3 tanesini karsilayabiliyorum lisans egitimim sirasinda secmeli olarak aldigim icin). Siz Almanya\'daki universite sayfalarina biraz goz atin. Iletisime gecmeniz gerekicek buyuk ihtimalle.

Su yazida iki derece arasindaki farki ozetlemis:

"The two most common types of psychology master\'s degrees are the Master of Arts (M.A.) and the Master of Science (M.S.). An M.A. degree may indicate a stronger liberal arts focus, while an M.S. may indicate a stronger concentration on research and the sciences."

Kullanıcı avatarı
Physiker
Mesajlar: 39546
Kayıt: Sal Eki 07, 2008 6:15 pm
Konum: Welt
İletişim:

ALMANYA YUKSEK LISANS

Mesaj gönderen Physiker » Sal May 06, 2014 11:30 am

Almanya da psikoloji master egitimi veren butun universitelerin sitelerinden master sartlarini incelersek tek tek, gereksiz bir tartisma oldugunu anlariz.. Direk psikoloji bitirenlerin bile yuksek bir ortalama ile alindigi bir bolum icin, master of science veya of arts farki gozetmeden, tiyatro bolumu okuyan birinin %1 bile sansi olmadigina nasil ikna edebilirim bilmiyorum ama zaten ders icerikleri herseyi acikliyor.
Almanya da Egitim - Deutschstudent
www.deutschstudent.com

Zed
Mesajlar: 12
Kayıt: Pzt Nis 14, 2014 4:58 pm

ALMANYA YUKSEK LISANS

Mesaj gönderen Zed » Sal May 06, 2014 12:38 pm

Dedigim gibi Almanya\'daki universitelerin basvuru kosullarini teker teker incelemedim. Google\'dan karsima ilk cikani ornek olmasi amaciyla yazdim. Konuyu acan arkadas veya bilgisi olmayanlar ona gore arastirabilir sadece "bilim ve arastirma" dan ibaret degil cunku psikoloji. O yuzden daha esnek davranicak universiteler olucaktir. Tabi yine egitimleride ona gore olucaktir. Almanya veya baska ulke.

Bu arada psikoloji ve tiyatro alakali/baglantili denince hemen ortak dersler akla geliyor. "Psikoloji, Tiyatro\'yu destekleyici bir alandir" demek daha net olur sanirim. (Muhendis/Isletme bolumlerindeki gibi). Master yapmak isteyen arkadasta bu amacla yapmak istiyordur zaten. Artik hangi ulkede BA veya MA yapicagina kendi karar vermesi gerekiyor arastirip. Yukaridaki bazi yorumlari okuduktan sonrada kendi arastirmasi daha faydali olur diye dusunuyorum.

Nils
Mesajlar: 5
Kayıt: Çrş Nis 30, 2014 1:25 am

ALMANYA YUKSEK LISANS

Mesaj gönderen Nils » Pzr May 11, 2014 12:48 am

Sayin Zed Tesekkur ederim bu konuda bilgili oldugunuz belli oluyor.
Psikoloji ve tiyatrodaki dersleri buraya yazmak pek mantikli degil.
Biliyorum neler oldugunu ayrica illa alakali bir ders gormus olmak mi gerekiyor yuksek yapabilmek icin??
Mesajimda da yazmistim \'\'bilgisi olanlarla iletiseme gecmek istiyorum\'\' diye.
Bu siteyi bir arkadasimin tavsiyesi ile buldum ancak gercekten forum niteliginde bir site degil, insanlara sacma cumlelerle cevap vererek kirici davranildigini goruyorum. Tabii ki istisnalar var...
Zed, tekrar tesekkur ediyorum!

Cevapla