Giriş sorunu yaşayan kullanıcılarımızın dikkatine - Gönderilen form geçersiz hatası
  • Sistem güncellemesi sonrasında, giriş sorunu yaşıyorsanız lütfen aşağıdaki tarayıcı cookie (çerez) temizleme adımları uygulayın.
  • Chrome Mobil - Bilgisayar
  • Safari (iPhone ve diğer Apple cihazları) Mobil - Bilgisayar

Haksız Ödeme Talebi

Gunluk yasam, masraflar, yurtlar, yemekler... Hepsi burada...
kagan.aytekin
Mesajlar: 13
Kayıt: Pzr Ağu 06, 2017 11:00 pm

Haksız Ödeme Talebi

Mesaj gönderen kagan.aytekin » Cum Oca 19, 2018 2:11 pm

Öncelikle selamlar.

Kanser telekominikasyon firması Otelo ile yaşadığım sorunu kısaca anlatayım:
Bu kanser firma yazdığım e-maillere cevap göndermiyor, müşteri servisi 10 dk. bekletiyor, üstüne çoğu zaman İngilizce konuşamayan insanlara derdimi anlatmak zorunda kalıyorum. Kendilerine olan borcumu ödemediğimi iddia edip hattımı kapatmışlar, üstüne de 600 küsür € cezaya konu olmuşum. Ben Almanya'ya eylül ayında geldim, geleli 4,5 ay oldu. Firmaya toplam 81,48 € ödeme yaptım. Firma benden 62,79 € daha istiyor. Aylık fatura bedelim 15 €, bu yaklaşık 10 aya denk geliyor. Bu adamlara o zamandan beri bana hangi faturayı ödememişim, gönderin diyorum. 2 e-mail attım, defalarca aradım, 4 kere bana hattı açan adamın dükkanına gittim. Sonunda şimdi bu yasal süreçle yüz yüzeyim.

Konuyla alakasız, firmayla ilgili ek bir bilgi:
Bana hattı en başında satan adam, Erasmus öğrencisi olduğumu bilmesine rağmen beni 24 aylık kontrata bağlamış. Hiç o belgeleri incelemekle uğraşacak vaktim yoktu çünkü bir an önce bir telefon hattı açtırıp ev bulmak için kullanmam gerekiyordu. Bir illet durum da şu: Ben vodafone bayiine gidiyorum bu hattı açtırmak için, bu adam bana Vodafone'un Almanya'daki marka adının Otelo olduğunu söyleyip beni Otelo üyesi yapıyor. Vodafone'un müşteri hizmetlerini arıyorum, yukarıdaki ödeme sorunlarıyla uğraşırken, call-center'daki kadın bana "Otelo sadece bizim servis alanımızı kullanıyor, firma olarak hiç bir bağlantımız yok." diyor. Buna rağmen Otelo bana gönderdiği her kağıdın altına paşa paşa "otelo ist eine marke der vodafone gmbh" yazmasını biliyor. Üstelik banka hesaplarının ismi de IBAN'ı girince Vodafone'a dönüşüyor. Ama sonuçta kendimi kandırılmış hissediyorum. Bana Vodafone diye Otelo verildi çünkü.

*Tüm bu durumu anlatabileceğim, bana yasal süreçte destek olacak "Tüketici Hakları" gibisinden bir kurum kuruluş var mı?
*Sizin tavsiyeleriniz ne olur?
*En son Otelo call-center'ındaki personel "Yasal süreç başlatılmış, kontraktınız sonlandırılmış, bundan sonra bayiilere gitmenizin hiç bir faydası olmaz, bir e-mail gönderebilirsiniz, ondan da çok ümitlenmeyin" dedi. Bir aydır attığım 2 e-mail'e de geri dönmeyen bu firmadan yine cevap alamayacağıma eminim. "O zaman nereye gideyim, gidebileceğim büyük bir binası vb. yok mu?" diye sordum tabii, ama adam da bilmiyor öyle bi bina eğer varsa neresi.

Ayırdığınız vakit için şimdiden hepinize çok teşekkür ederim,
Kağan

kagan.aytekin
Mesajlar: 13
Kayıt: Pzr Ağu 06, 2017 11:00 pm

Re: Haksız Ödeme Talebi

Mesaj gönderen kagan.aytekin » Cum Oca 19, 2018 5:02 pm

(İlk gönderiyi güncelleyemedim)
Tanıdıklardan öğrendiğim üzere "Verbraucher Zentrale Bayern e.V." Münih'te ulaşılabilecek Tüketici Hakları portalı. Kendilerini telefonla aradım, 15 dakikalık bir bekleme süresinden sonra açan kadın da tıpkı Otelo call-center'ı gibi İngilizce konuşmayı açıkça reddetti. Kendisine Almanca bana İngilizce yardımcı olabilecek bir portal olup olmadığını sorduğumda, bu soru da dahil konuya dair tüm sorularıma "kommen sie am Freitag 9.30-12.30 Uhr" demekten öteye gitmedi. Geldiğimde bana ingilizce yardım edilecek mi dedim, hayır, sadece Almanca yardımcı olacaklarmış. Bu tavırla daha 4,5 ayda defalarca karşılaştım. Ne bana uluslararası bir dilde yardımcı olunuyor ne de uluslararası bir dil konuşabileceğim bir yere yönlendiriliyorum.
Şimdi internetten European Consumer Center'a online bir başvuruda bulunacağım. Sonuç aldıkça benzer problemler yaşayanlara fikir vermesi açısından başlığı güncellemeye devam edeceğim. Bunlar dışındaki tavsiyelerinize hala açığım.

Kullanıcı avatarı
welly275
Mesajlar: 2734
Kayıt: Pzr Ağu 15, 2010 2:59 pm

Re: Haksız Ödeme Talebi

Mesaj gönderen welly275 » Cum Oca 19, 2018 8:10 pm

kagan, tek kandirilan sen degilsin. bu cok kere yasaniyo. bayide calisanlar bunu firsat bulduklarinda siklikla yapiyo. isgüzarlik iste. sahsen bu sorunu yasayan vardi etrafimda. bu konuda haklisin.

kanit sunamadiktan sonra firma kazanir ki kontrati yaparken video kaydi yapmadiysan ki yapmamissindir diye tahmin ediyorum istedigin yere basvur sansin cok düsük. bayide attigin imzadan sonra geri dönüsün yok.

vodafone a ait olsa dahi, farkli tüzel kisilikse, vodafone degildir. vodafone un sahibi oldugu bir sirkettir. sana belki de vodafone un alt yapisini kullaniyo olarak söylenmistir sen farketmemis olabilirsin bayide. cünkü türkiyede alisik olunmayan bi sistem.

ingilizce hizmet verme zorunluluklari yok. yasal dil almanca. kurum icinde ingilizce hizmet verme gibi bir karar alinmadiysa ingilizceyi reddedebilir.

burada hatanin cogu sende aslinda. öyle bir fatura ödemeyle iki gün icinde icra takibine düsmez olay. demekki uzun süredir ödememissin. ödenmeyen faturani da takip etmemissin. sana faturalari bildirmislerdir. ya maille ya da posta yoluyla. kontrat yaptigin sirada sisteme girildigi gibi gelir. eger faturalar hesabindan otomatik cekliyosa hesapta yeterli bakiye birakmak zorundasin. yine bunu takip etmediysen hata sende. yazinda havale yaparken demissin, demek ki hesaptan cekilmio. bu durumda dogru banka hesabina dogru aciklamayi yazmakla yükümlüsün.

simdi gelelim nerde acik var. erasmus demissin. erasmus ögrencisisiysen senin 24 aylik oturumun yoktur. kontrat yaparken senin yeterli oturumun olup olmadigini kontrol etmek durumunda. yoksa kontrati yapmamasi gerek bayideki kisinin. eger öyle bir durum varsa itiraz edersin. bu aciklarini kullan iyice derim.

maili nereye atiyosun? öyle herhangi bir mail adesi olmaz. müsteri hizmetlerinin belirledigi iletisim kanallarindan birini kullanicaksin.

erasmus ögrencisiysen, onlar kaybeder zaten. almanyadan cikis yaptiktan sonra hakkinda ne kadar icra baslatsalar da elleri bos dönerler. türkiye AB icinde olmadigindan türkiyeye gelmez icra takibi. almanyaya ya da AB ülkelerinden birine bi daha geldiginde ama sorun yasayabilirsin.

o münihteki tüketici merkezine gidebiliyosan git, en azindan bisey anlatirlar ne yapabileceginle ilgili heralde

kagan.aytekin
Mesajlar: 13
Kayıt: Pzr Ağu 06, 2017 11:00 pm

Re: Haksız Ödeme Talebi

Mesaj gönderen kagan.aytekin » Cum Oca 19, 2018 8:41 pm

Tesekkür ederim welly, uzun ve güzel cevabin icin. Olayin biraz daha detayina inmemde fayda var:
Almanya‘ya geldigimden beri aksakliklar pesimi birakmadi. Hesap ilk basta oto ödemede olarak acildi. Kiz arkadasim da ayni yerden ayni bicimde hesap acti ve oto ödemesi devam ediyor. Ilk oto ödeme gerceklestikten bir gün sonra banka parayi geri cekmis. Daha sonra bunu evime kagit geldiginde ögrendim. Banka danismanima mail attim, olayi konustuk, ‚parayi geri göndereyim mi?‘ dedi, gönder dedim. Aradan bi ay gecti, ikinci kagit geldi(yasal olarak iki kagit göndermeleri yetiyormus). Bu sefer hatti aldigim adama gittim, banka danismanimin hesap aciklamasina müsteri numarami girmesi gerekiyormus, gönderilen para hesabimla iliskilendirilmemis. Üstüne bi de bissürü ‚Mahngebühr‘ yani faiz binmis. Bununla birlikte gelen 30€luk bi fatura var, muhtemel olarak bu faizleri de iceren. Hatti satan adam aradi, konustu, mahngebührlerin haksiz oldugunu ve geri yatirilmasi gerektigini de söyledi, benden 30€yu da göndermemi istedi, hemen yaninda telefondan gönderdim. olayin cözüldügünü ve hesabin 30€ ile birlikte borcu kapandiginda paranin otomatik cekilmeye devam edecegini söyledi. bunun üstüne araligin ve ocagin faturasi gelince ben de kafaya takmadim tabi. Simdi dükkana 5. defa gittim. Gelen 642€luk tazminati ikimiz de sacma bulduk. Yine benim yanimda ofisi aradi. Durumu aynen anlatti. Telefonun öte tarafindaki adamin en sonunda avukatina basvursun cinsinden cümlelerini secer oldum. Telefonla cözemedik. Dükkan sahibi bana hemen o 62 küsür € borcu göndermemi tavsiye ediyor. Allah kahretsin, 10 aylik para oldu toplamda ama bunu da yapiyorum. Dükkan sahibi benim icin mektup yazip göndermek istiyor. Ben ona tamam diyorum ama güvenimi kaybetti bir kere, bu mektubun ise yarayip yarayamayacagini bilmiyorum. Firma hakkimda yasal süreci ocagin sonunda baslatacakmis. Hakli da olsam misafir geldigim bu ülkede avukat ve hukuksal prosedürlerle ugrasmak istemiyorum. Benden haksiz yere aldiklari 5,5 aylik para da icime oturuyor tabi bi yandan. Ne yaparsam yapayim icine düstüm bi kere. Orijinal dili almanca olan dava kitabi geliyor aklima, ilk okuyusta sacma gelmisti ama burada yasadikca hak veriyorum, bugün de oturdum, joseph k. gibi tüm günümü bu sacmalikla öldürdüm, icimden bi ses daha yeni basliyor diyor, moraller feci halde :)

kagan.aytekin
Mesajlar: 13
Kayıt: Pzr Ağu 06, 2017 11:00 pm

Re: Haksız Ödeme Talebi

Mesaj gönderen kagan.aytekin » Cum Oca 19, 2018 8:55 pm

yukaridaki mesaji da editleyemedim, kusura bakmayin taksit taksit yazdigim icin :)
Mail‘i otelonun web sitesinde bize ulasin kismindan atiyorum, ayni sitede call-center‘a alternatif olarak sunuluyor. Formu gönderince de ,mail‘inizla en kisa sürede ilgilenicez‘ gibisinden otomatik bir mail geliyor. Bunlari da legal sürecte ileri sürmeyi hedefliyorum. Haftaya cuma günü kesin gidicem zaten, pesini birakmaya gelmez, yoktan yere bunlari yapan eve haciz de gönderir. Tüm bu sürecte kaybettigim zamani da geri odetebilsem keske :)

Kullanıcı avatarı
welly275
Mesajlar: 2734
Kayıt: Pzr Ağu 15, 2010 2:59 pm

Re: Haksız Ödeme Talebi

Mesaj gönderen welly275 » Cum Oca 19, 2018 9:08 pm

almanyada hukuk isliyo ama elinde belgesi olana gerci nerdeyse her ülkede öyle de orasi ayri. eger haksiz yere, kanuna karsi islem yaptiklarini kanitlayabilirsen maddi ve manevi tazminat davasi acabilirsin :) ama dedigim gibi hukuk birimi olan bi sirkete karsi sansin baya az. kolay kolay bile bile yanlis islem yapmazlar ;)

Cevapla