Arkadalar 08.09.15 tarinde Munchen LMU´da Dsh yazili sinavina girdim ve gectim.
Benim gorusume gore Horverstehen cok anlasilir idi,eger dikkatle dinlerseniz ve konu da ilginizi cekerse sorulari kolaylikli cevapliyabilirsiniz.Bizde bu bolumde once soru kagitlarini dagittilar ve bakma hakki tanidilar d belli bir sure,yani daha metin okunmadan sorulari biliyorduk diyeyim.Bu bir avantaj sayilabilir.En sonda yapilan metinin bir kismini,bizde yapilan bir deneydi,tekrar ozetleyip geri veriyorduk,burada nokta atisli notlar onemli bence,mesela ; 25 kisi,2 grup;tembel,caliskan,bir kitap vermek gruplara, gibi.Cok uzun yazmak yerine kisaltmalar kullanmak daha faydali sanirim,ama dikkat daha sonra anlayabileceginiz kisaltmalar
Textproduktion bir grafik idi,Almanlarin bos zamanlarda severek yaptigi etkinlikler ve bunlarin arasinda kitap okumanin yeri,biz Grafigi aciklayip,sorulan sorulara cevap verdik,sorularda hem bizim sevgidimizin etkinliklerin Almanlarla uyusan ve farkli yonlerini,hem de kitap okuma ile ilgili soru vardi.
Burada tavsiye edilen surenin tamamini yazmaya degil,son kismini kontrol ve okumaya ayirmakti.
Sinava girmeden onde 2-3 kere en azindan evde alistirma yapmak ve yazilan ornek Textproduktionlari okumak faydali olabilir.
Mesela alttaki adresde Hannover`in ornek Dsh sinavi var,buradaki Textproduktionu yapabilirisiniz ve daha sonra kendinizinkini yine bu sinavda bir Ogrencinin,kendisi baya iyi not almis bu bolumden, yazdigi metinle (Beispieltext)
karsilastirabilirsiniz.
http://www.fsz.uni-hannover.de/modell.html
Leseversten Marshmallow deneyi ile ilgili bir metin idi,cok zor degildi,bazi cevaplar siritiyordu hatta.Sorulardan birindemetin basliklari verilmisti bunlardan hangisi hangi paragrafa uyuyorsa onlari yerlestirdik(hic birine uymayan da vardi.),daha sonra soru cevap kismi vardi,metinde gecen bazi kelimelerin,fiillerin ne anlamda kullanildigini coktan secmeli cevaplama, ve son olarak klasik "worauf bezieht sich" kismi.Okuma kismnda sanirim onemli olan sorulari iyi anlamak.Zaman sikintisi olacagini sanmiyorum bu bolumde rahat rahat okuyun derim o yuzden.
Grammatik kisminda verilen cumleyi anlami degismeden geri yazmamiz gerekiyordu mesela :
Verilen cumle: Die geduldigen waren besser konzentriert als die ungeduldigen.
Cozum : Im Vergleich zu den ungeduldigen waren die geduldigen besser konzetriert.
veya Der Proffessor denkt,dass es gefaehrlich ist
ben soyle cozdum : Nach der Meinung des Professors ist es gefaehrlich.
Indirekti Rede de konular arasindaydi,DfkA LMU´nun kendi sitesinde yayinladigi ornek sinavin ilk sayfalarinda verilen Grammatik konulari :
Aktiv-Passiv
Indirekte Redewiedergabe-direkte Rede
Relativsatz-Partizipiallatribut ( Der man,der gerade isst. === Der gerade essen
de man.
Praepositinaler Ausdruck-konjuntionaler Nebensatz ( Mesela Bei Regen = wenn es regnet)
Transformationen in den Konjuktiv 2 (Irrealis)
Einsetzen bzw,Ersetzen von Modalverben.
Grammatik ve Leseverstehen icin bence zaman fazla fazla yetiyor o yuzden sakince yapabilirsiniz,ama yine de arada saate bakmayi unutmayin
Sozlu sinav icin yine dfkA LMU gazete haberleini okuyup arkadaslara ozetlemeyi tavsiye etmis,
Bu sayfada hem dfkA LMU ornek sinavini hem her bolume ozel tavsiyeleri hem de onerilen kaynak kitaplari ve bir ornek sinav bulabilirsiniz.
http://www.dkfa.de/sites/default/files/ ... SH_aus.pdf
Muniche yakin arkadaslara ben tavsiye ederdim LMU`yu,sinavlarida bence hizli da okudular,sali gunu sinava girdik ayni haftanin pazar gunu aciklanmisti sonuclar
Yanlis yazdigim yerleri,genellikte kisa kelimaler idi,ya uzerinde duzeltmeye calistim ya da ustunu cizip yanina yazdim,bilmiyorum baskalari nasil yaptilar,Herkese basarilar,Allah yardimciniz olsun !!