hocam birazcık kendimden bahsedeyim. normalde mezuna bırakmıştım tıp istiyordum. sonra 6 şubat depremini yaşadım ve tercih verip elektrik elektronik mühendisliğine girdim ancak okulun başında ailevi olaylardan dolayı dönmek zorunda kaldım. sonrasında askerlik sorun olmasın diye kaydımı 1 yıl daha yani toplamda 2 yıl devam ettirdim ve yks girip siber güvenlikle alakalı bölüme yerleştim. cv'de diğer okula gitmediğim için yer vermedim ve lise mezuniyetim 2021, güncel bölüme yerleşmem 2025. acaba bu 4 yılı boşluk görüp red yer miyim? şartlı kabul, dil kursu ve bloke hesabı hallettim. motivasyon mektubunda da o boşluğa değinmedim güncel bölümümden bahsettim. bilmiyorum hocam içime bi sıkıntı çöktü. 23 yaşına yeni girdim. aşırı stres oldum şu an. bilenler, tecrübesi olanlar fikir verebilir mi? Gürkan abi sen bilirsin sence red yer miyim?denizsazci yazdı: ↑Pzt Nis 27, 2026 12:35 pm Ben 27 yaşındayım. Biraz araştırdım ve benim ret yiyeceğimi iddia etti danışman şirketleri vs. Neden yarıda bıraktığımı niyet mektubunda güzelce anlattım, ama hayal kırıklığı yaşamak istemiyorum. Olmayacak diye düşünüyorum direkt.
Belki senin durumunda geçerli olmayabilir çünkü hem gençsin, hem de başka bölüm senin motivasyonunu açıklayabilir.
Giriş sorunu yaşayan kullanıcılarımızın dikkatine - Gönderilen form geçersiz hatası
- Sistem güncellemesi sonrasında, giriş sorunu yaşıyorsanız lütfen aşağıdaki tarayıcı cookie (çerez) temizleme adımları uygulayın.
- Chrome Mobil - Bilgisayar
- Safari (iPhone ve diğer Apple cihazları) Mobil - Bilgisayar
Vize Ani Defteri - 2026
Re: Vize Ani Defteri - 2026
-
denizsazci
- Mesajlar: 11
- Kayıt: Cmt May 24, 2025 9:42 am
Re: Vize Ani Defteri - 2026
İnan bilmiyorum. Benimki bugün kargoya verilmiş. Kararı öğrenince yazayım buraya
02.04.2026 : Online vize başvurusu
12.04.2026 : Randevu ataması
22.04.2026 : Vize görüşmesi
29.04.2026 : Pasaportun gelmesi
Karar: 1 Mayıs başlangıçlı 1 yıllık vize

12.04.2026 : Randevu ataması
22.04.2026 : Vize görüşmesi
29.04.2026 : Pasaportun gelmesi
Karar: 1 Mayıs başlangıçlı 1 yıllık vize
Re: Vize Ani Defteri - 2026
sonuç nedir acaba söyleyebilir misiniz ?denizsazci yazdı: ↑Sal Nis 28, 2026 9:51 am İnan bilmiyorum. Benimki bugün kargoya verilmiş. Kararı öğrenince yazayım buraya
-
denizsazci
- Mesajlar: 11
- Kayıt: Cmt May 24, 2025 9:42 am
Re: Vize Ani Defteri - 2026
Dostum daha birkaç saat önce atmışım mesajı. Daha bugün kargoya verildi. Gelince yazıcam
02.04.2026 : Online vize başvurusu
12.04.2026 : Randevu ataması
22.04.2026 : Vize görüşmesi
29.04.2026 : Pasaportun gelmesi
Karar: 1 Mayıs başlangıçlı 1 yıllık vize

12.04.2026 : Randevu ataması
22.04.2026 : Vize görüşmesi
29.04.2026 : Pasaportun gelmesi
Karar: 1 Mayıs başlangıçlı 1 yıllık vize
-
denizsazci
- Mesajlar: 11
- Kayıt: Cmt May 24, 2025 9:42 am
Re: Vize Ani Defteri - 2026
Bugün elime ulaştı. 1 yıllık multi vize almışım
02.04.2026 : Online vize başvurusu
12.04.2026 : Randevu ataması
22.04.2026 : Vize görüşmesi
29.04.2026 : Pasaportun gelmesi
Karar: 1 Mayıs başlangıçlı 1 yıllık vize

12.04.2026 : Randevu ataması
22.04.2026 : Vize görüşmesi
29.04.2026 : Pasaportun gelmesi
Karar: 1 Mayıs başlangıçlı 1 yıllık vize
- gottlosepsychopat
- Mesajlar: 20
- Kayıt: Çrş Eki 22, 2025 1:07 pm
Re: Vize Ani Defteri - 2026
Hayirli olsun, adiniza cok sevindimdenizsazci yazdı: ↑Çrş Nis 29, 2026 4:29 pm Bugün elime ulaştı. 1 yıllık multi vize almışımçıkmayacağına çok eminim yaşımdan dolayı, en azından bana öyle söylemişti birçok danışma firması. Şimdi ise çok şaşkın ve mutluyum. Umarım sizinde kalbinizden geçen olur.
![]()
Re: Vize Ani Defteri - 2026
hayirli olsun hocam darisi basimadenizsazci yazdı: ↑Çrş Nis 29, 2026 4:29 pm Bugün elime ulaştı. 1 yıllık multi vize almışımçıkmayacağına çok eminim yaşımdan dolayı, en azından bana öyle söylemişti birçok danışma firması. Şimdi ise çok şaşkın ve mutluyum. Umarım sizinde kalbinizden geçen olur.
![]()
Re: Vize Ani Defteri - 2026
merhaba. şimdi gördüm. Tebrik ederim sizi de, sizin ki de çok erken gelmiş. ama kısaca bahsedeyimmm. 24 yaşındayım yüksek lisans için başvurmuştum. Sürecim normaldi yani diplo dan başvurdum üç dört düzeltmeden sonra randevu atandı ve görüşmeden sonra arada 23 Nisan tatili olmasına rağmen iki üç günde çıktı. Tekrardan tebrikler, siz lisans mı yoksa yüksek lisansa mı gidiyorsunuzzzdenizsazci yazdı: ↑Cum Nis 24, 2026 10:50 pm Ayyy karar maili ÇOK hızlı gelmemiş mi? Çok heyecanlandım senin adınakaç yaşındasın, lisans mı yl mi, sürecinden bahsedebilir misin birazzz
Re: Vize Ani Defteri - 2026
Danışma firmaları en ufak farklılıkta olmaz diyor ya. kendiniz araştırıp yapınca cidden oluyor. mesela benim bölümümün eğitim dili almanca olduğu için ekstra bir dil belgesi almasam olur mu okulun eğitim dili belgesiyle başvursam kabul alır mıyım demiştim asla olmaz dediler ama sonuç aldımmmmdenizsazci yazdı: ↑Çrş Nis 29, 2026 4:29 pm Bugün elime ulaştı. 1 yıllık multi vize almışımçıkmayacağına çok eminim yaşımdan dolayı, en azından bana öyle söylemişti birçok danışma firması. Şimdi ise çok şaşkın ve mutluyum. Umarım sizinde kalbinizden geçen olur.
![]()
Re: Vize Ani Defteri - 2026
44F vize başvurusu
Kurs yeri Berlin - Başvuru İstanbul
9 kasım randevu başvurusu
14 mart randevu atanması
24 mart İstanbul Konsolosluğunda randevu
14 nisan eksik evrak talebi ( kursun tamamının ödendiğine dair belge )
20 nisan eksik evrak gönderimi
21 Nisan kargo sms
22 nisan kargo teslim
25 mart vize başlangıcı
6 aylık dil kursu vizesi ve 20 saatlik çalışma izni ile pasaport geldi. Bekleyen herkese bol şans ve sabır diliyorum. Umarım her şey gönlünüzce olur.
Kurs yeri Berlin - Başvuru İstanbul
9 kasım randevu başvurusu
14 mart randevu atanması
24 mart İstanbul Konsolosluğunda randevu
14 nisan eksik evrak talebi ( kursun tamamının ödendiğine dair belge )
20 nisan eksik evrak gönderimi
21 Nisan kargo sms
22 nisan kargo teslim
25 mart vize başlangıcı
6 aylık dil kursu vizesi ve 20 saatlik çalışma izni ile pasaport geldi. Bekleyen herkese bol şans ve sabır diliyorum. Umarım her şey gönlünüzce olur.
Re: Vize Ani Defteri - 2026
27 M Yüksek lisans süreci, ikamet adresi İstanbul
- 7 Nisan 2026 Salı günü evrakları Auslander Portala yükledik
- 10 Nisan Cuma günü evraklar doğrulandı iData dan randevu ataması bekliyoruz
- 14 Nisan Salı günü iData dan randevu tarihi geldi 24 Nisan Cuma gününe iData ofisinde randevu verildi
- 24 Nisan günü sabah 09.30 da iData ofisine ulaştım. Elimde hali hazırda Auslander Portala yüklediğim orjinal belgeler bulunmasına rağmen, gişe memuru hepsinin fotokopisini kendi tarafında bastı. Ayrıca götürdüğüm biyometrik fotoğrafın boyutu istenilenden büyük olduğu için fotoğrafın yanlış olmasını kabul etmem üzerine dilekçe imzalatmak istediler. Ben de konsolosluktan herhangi bir sıkıntı çıkmasını istemediğim için ofis içerisindeki biyometrik fotoğraf servisini kullandım buradan da ekstra ödeme yapmam gerekti. Fotoğraf dahil vezneye neye ödeme yaptığımı belirtmedikleri 1500 tl ve konsolosluk bedeli olan 75 Euro gibi bir miktar ödedim. Gişe görevlisi hangi okula gittiğim gibi basit ve türkçe sorular sordu herhangi bir Almanca soru sorulmadı. Ayriyeten memura orijinal üniversite diplomamı gösterdim. En son Pasaportumu teslim edip parmak izi verdim ve ofisten ayrıldım tüm işemler aşağı yukarı 20 dk sürdü.
- 7 Mayıs karar maili geldi
- 8 Mayıs kargo elime ulaştı D tipi 1 yıllık multi hayırlı olsun
- 7 Nisan 2026 Salı günü evrakları Auslander Portala yükledik
- 10 Nisan Cuma günü evraklar doğrulandı iData dan randevu ataması bekliyoruz
- 14 Nisan Salı günü iData dan randevu tarihi geldi 24 Nisan Cuma gününe iData ofisinde randevu verildi
- 24 Nisan günü sabah 09.30 da iData ofisine ulaştım. Elimde hali hazırda Auslander Portala yüklediğim orjinal belgeler bulunmasına rağmen, gişe memuru hepsinin fotokopisini kendi tarafında bastı. Ayrıca götürdüğüm biyometrik fotoğrafın boyutu istenilenden büyük olduğu için fotoğrafın yanlış olmasını kabul etmem üzerine dilekçe imzalatmak istediler. Ben de konsolosluktan herhangi bir sıkıntı çıkmasını istemediğim için ofis içerisindeki biyometrik fotoğraf servisini kullandım buradan da ekstra ödeme yapmam gerekti. Fotoğraf dahil vezneye neye ödeme yaptığımı belirtmedikleri 1500 tl ve konsolosluk bedeli olan 75 Euro gibi bir miktar ödedim. Gişe görevlisi hangi okula gittiğim gibi basit ve türkçe sorular sordu herhangi bir Almanca soru sorulmadı. Ayriyeten memura orijinal üniversite diplomamı gösterdim. En son Pasaportumu teslim edip parmak izi verdim ve ofisten ayrıldım tüm işemler aşağı yukarı 20 dk sürdü.
- 7 Mayıs karar maili geldi
- 8 Mayıs kargo elime ulaştı D tipi 1 yıllık multi hayırlı olsun
-
ismailkacmaz
- Mesajlar: 5
- Kayıt: Pzr Mar 29, 2026 8:53 pm
Re: Vize Ani Defteri - 2026
Merhaba hocam ben de sizinle benzer durumdayım. Yaşım 25, ben depremden dolayı eğitimime devam edemedim ve ODTÜ hazırlık sınıfını geçemedim bu yüzden üniversiteden ilişkim kesildi. Motivasyon mektubu hakkında sizden daha ayrıntılı bilgi alabilir miyim. Ne yazdınız nasıl yazmam gerekiyor gibi... Hangi şehirde başvuru yaptınız vizeye ? Yardımcı olursanız çok sevinirimdenizsazci yazdı: ↑Çrş Nis 29, 2026 4:29 pm Bugün elime ulaştı. 1 yıllık multi vize almışımçıkmayacağına çok eminim yaşımdan dolayı, en azından bana öyle söylemişti birçok danışma firması. Şimdi ise çok şaşkın ve mutluyum. Umarım sizinde kalbinizden geçen olur.
![]()
Re: Vize Ani Defteri - 2026
İyi günler,vize görüşmesinden sonra ek evrak olarak Kursa tam kayıt istediler. Belgeyi mailden gönderdim çevirtmeden almanca şekilde ve 2 hafta geçmesine rağmen cevap gelmedi. Normal midir,ulaşıp bilgi alabileceğim bi yer var mıdır? İyi forumlar
-
denizsazci
- Mesajlar: 11
- Kayıt: Cmt May 24, 2025 9:42 am
Re: Vize Ani Defteri - 2026
Ben çok kısa kendimden bahsettim. İşte ismim XX, 27 yaşındayım ve şurda doğdum. Şu liseden mezun oldum ve donra şu üniye yerleştim.ismailkacmaz yazdı: ↑Cum May 15, 2026 11:36 am Merhaba hocam ben de sizinle benzer durumdayım. Yaşım 25, ben depremden dolayı eğitimime devam edemedim ve ODTÜ hazırlık sınıfını geçemedim bu yüzden üniversiteden ilişkim kesildi. Motivasyon mektubu hakkında sizden daha ayrıntılı bilgi alabilir miyim. Ne yazdınız nasıl yazmam gerekiyor gibi... Hangi şehirde başvuru yaptınız vizeye ? Yardımcı olursanız çok sevinirim
Sonra gelecekteki amaçlarımdan bahsettim. Neden bu bölümü istediğimle ilgili bir özet gibi. Ben kimya yazdım ve ilaç kimyasında çalışmak istediğimi, türkiyedeki bu bölüme de bu yüzden girdiğimi, özellikle kadın hastalıklarının araştırılmasının yetersiz olduğuny düşündüğümü ve bu alanda kendimi ilerleterek insanlığa katkıda bulunmak istediğimi detaylı anlattım. Zaten biyoloji temelli biriyim, yarıda bıraktığım okulu da son senesinde bıraktım. Bu yüzden detaylıca anlattım ne çalışmak istediğimi, biyolojik terimler ile.
Sonra hevesle başlamama rağmen, okulumu ve bölümümü sevmeme rağmen neden tamamlayamadığımı anlattım. Çok acındırmadım. ASLA EKONOMİ KÖTÜ demedim ya da ailem kötü demedim. Bir şeyden kaçıyor gibi olmak istemedim.
Sonra neden almanyayı tercih ettiğimi yazdım. zaten gelip gezmiştim ve bu şehirde kalmıştım. Bilimsel yönden güçlü bir şehir ve beni büyüledi falan.
En son da aileme küçük bi teşekkür paragrafı hazırladım. İşte zorluklara rağmen ilerlememi babama borçluyum, bilimsel merakımı sürekli besleyen anneme minnettarım falan. Çünkü robot gibi olsun istemedim ben de bir insanım ve ailemi seviyor olmam geri dönmek istediğimi de gösterebilir diye düşündüm. Ailemin eğitime verdiği değer çok zaten, babam 4 üniversite mezunu annem doktor etc.
Değerlendirdikler için kibarca teşekkür edip, bitirdim.
Ben çok eksiği olan biri gibi görünüyorum o yüzden beni almayacaklarına emindim. Belki motivasyon mektubunu okumamışlrdır bile, belki de bu mektup sayesinde geldim bilmiyorum. Ama umarım istediğin gibi geçer görüşmen
02.04.2026 : Online vize başvurusu
12.04.2026 : Randevu ataması
22.04.2026 : Vize görüşmesi
29.04.2026 : Pasaportun gelmesi
Karar: 1 Mayıs başlangıçlı 1 yıllık vize

12.04.2026 : Randevu ataması
22.04.2026 : Vize görüşmesi
29.04.2026 : Pasaportun gelmesi
Karar: 1 Mayıs başlangıçlı 1 yıllık vize
-
cherrousin
- Mesajlar: 5
- Kayıt: Cmt Tem 26, 2025 5:00 pm
Re: Vize Ani Defteri - 2026
Hocam verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler. Ben de sizinle neredeyse aynı durumdayım, 24 yaşındayım ve çok fazla gap yearım var. Dil seviyeniz neydi acaba? B1 alacağım ama kendimi biraz gergin hissediyorum.denizsazci yazdı: ↑Çrş May 20, 2026 2:56 pm Ben çok kısa kendimden bahsettim. İşte ismim XX, 27 yaşındayım ve şurda doğdum. Şu liseden mezun oldum ve donra şu üniye yerleştim.
Sonra gelecekteki amaçlarımdan bahsettim. Neden bu bölümü istediğimle ilgili bir özet gibi. Ben kimya yazdım ve ilaç kimyasında çalışmak istediğimi, türkiyedeki bu bölüme de bu yüzden girdiğimi, özellikle kadın hastalıklarının araştırılmasının yetersiz olduğuny düşündüğümü ve bu alanda kendimi ilerleterek insanlığa katkıda bulunmak istediğimi detaylı anlattım. Zaten biyoloji temelli biriyim, yarıda bıraktığım okulu da son senesinde bıraktım. Bu yüzden detaylıca anlattım ne çalışmak istediğimi, biyolojik terimler ile.
Sonra hevesle başlamama rağmen, okulumu ve bölümümü sevmeme rağmen neden tamamlayamadığımı anlattım. Çok acındırmadım. ASLA EKONOMİ KÖTÜ demedim ya da ailem kötü demedim. Bir şeyden kaçıyor gibi olmak istemedim.
Sonra neden almanyayı tercih ettiğimi yazdım. zaten gelip gezmiştim ve bu şehirde kalmıştım. Bilimsel yönden güçlü bir şehir ve beni büyüledi falan.
En son da aileme küçük bi teşekkür paragrafı hazırladım. İşte zorluklara rağmen ilerlememi babama borçluyum, bilimsel merakımı sürekli besleyen anneme minnettarım falan. Çünkü robot gibi olsun istemedim ben de bir insanım ve ailemi seviyor olmam geri dönmek istediğimi de gösterebilir diye düşündüm. Ailemin eğitime verdiği değer çok zaten, babam 4 üniversite mezunu annem doktor etc.
Değerlendirdikler için kibarca teşekkür edip, bitirdim.
Ben çok eksiği olan biri gibi görünüyorum o yüzden beni almayacaklarına emindim. Belki motivasyon mektubunu okumamışlrdır bile, belki de bu mektup sayesinde geldim bilmiyorum. Ama umarım istediğin gibi geçer görüşmen
Re: Vize Ani Defteri - 2026
Merhaba ,
Almanya sürecinizde bloke hesap açma, para transferi işlemlerinizde aşağıdaki linkleri kullanırsanız çok sevinirm, hem bana hem size küçük katkısı oluyor
Para Tansferi için : TransferGo : https://trgo.co/tr/r/Nn2BLc
Bloke hesap , Sağlık sigortası için : – expatrio : https://www.expatrio.com?f=ebruy2
N26 banka hesabı : https://n26.com/r/ebrugizy2664
Almanya sürecinizde bloke hesap açma, para transferi işlemlerinizde aşağıdaki linkleri kullanırsanız çok sevinirm, hem bana hem size küçük katkısı oluyor
Para Tansferi için : TransferGo : https://trgo.co/tr/r/Nn2BLc
Kod: Tümünü seç
https://trgo.co/tr/r/Nn2BLc Kod: Tümünü seç
https://www.expatrio.com?f=ebruy2 Kod: Tümünü seç
https://n26.com/r/ebrugizy2664-
zeitreisender
- Mesajlar: 7
- Kayıt: Çrş Haz 03, 2026 8:39 am
Re: Vize Ani Defteri - 2026
Merhabalar, ben türkiyede yüksek lisans öğrencisiyim aynı zamanda almanyadan da kabul aldım ve 18 mayısta vizeye başvurdum. 19 mayıs tatili ve kurban bayramı tatili dolayısıyla zannediyorum henüz randevu ataması yapılmadı. Motivasyon mektubunda ise bölümden doğrudan kabul aldığımdan, lisans ortalamamdan ve bu master programının benim alanım için önemli olduğundan ve gelecekteki planlarımı şekillendireceğimden bahsettim. Almanyanın kabul aldığım bölümde ne kadar iyi olduğunu anlattım. Bunun benim hayalim olduğundan bahsettim ve kabul aldığım bölüm ingilizce olmasına rağmen almanca sertifika aldığımı ve hala almanca çalıştığımı söyledim. Sigorta ve bloke hesap açtığımdan da bahsettim.
Süreler ise 18 mayıs başvuru olarak hala online olarak inceleniyor gözüküyor. Benzer bir süreçten geçen varsa yorum ya da fikir belirtebilirse çok sevinirim. Mesela ne kadar sürede dönüş olur? Motivasyon mektubu çok etkiliyor mu?
Süreler ise 18 mayıs başvuru olarak hala online olarak inceleniyor gözüküyor. Benzer bir süreçten geçen varsa yorum ya da fikir belirtebilirse çok sevinirim. Mesela ne kadar sürede dönüş olur? Motivasyon mektubu çok etkiliyor mu?
Re: Vize Ani Defteri - 2026
Ben 22 mayısta sisteme belgelerimi yükledim. 3 haziranda eksik belge istendi ve aynı gün onaylandı. Şu an randevu ataması bekliyorum.
-
denizsazci
- Mesajlar: 11
- Kayıt: Cmt May 24, 2025 9:42 am
Re: Vize Ani Defteri - 2026
Çok geç gördüm kusura bakmacherrousin yazdı: ↑Çrş May 20, 2026 7:39 pm Hocam verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler. Ben de sizinle neredeyse aynı durumdayım, 24 yaşındayım ve çok fazla gap yearım var. Dil seviyeniz neydi acaba? B1 alacağım ama kendimi biraz gergin hissediyorum.
Ben a1 sertifikası aldım
02.04.2026 : Online vize başvurusu
12.04.2026 : Randevu ataması
22.04.2026 : Vize görüşmesi
29.04.2026 : Pasaportun gelmesi
Karar: 1 Mayıs başlangıçlı 1 yıllık vize

12.04.2026 : Randevu ataması
22.04.2026 : Vize görüşmesi
29.04.2026 : Pasaportun gelmesi
Karar: 1 Mayıs başlangıçlı 1 yıllık vize
Re: Vize Ani Defteri - 2026
Merhaba. Bir gelişme var mı sürecinizde
- Vize Türü: 36F İZMİR
Randevu Talebi: 9.12.2023
Randevu Atama: 16.08.2024
Randevu Günü: 11.09.2024
Vize Geliş: 9.10.2024