Giriş sorunu yaşayan kullanıcılarımızın dikkatine - Gönderilen form geçersiz hatası
- Sistem güncellemesi sonrasında, giriş sorunu yaşıyorsanız lütfen aşağıdaki tarayıcı cookie (çerez) temizleme adımları uygulayın.
- Chrome Mobil - Bilgisayar
- Safari (iPhone ve diğer Apple cihazları) Mobil - Bilgisayar
Türkiyede yüksek lisansa kayıtlı iken almanya öğrenci vizesi almak
Türkiyede yüksek lisansa kayıtlı iken almanya öğrenci vizesi almak
Merhaba arkadaşlar. Ben lisanstan mezun olduktan sonra 6 ay ara verip bahar döneminde İzmir Yüksek Teknoloji Enstitü'sünde yüksek lisansa başladım. Fakat hedefim hep Almanya olduğu için mart ayında başvuru yapıp kış dönemi için TU Dresden'den kabul aldım. Temmuzda öğrenci vizesi randevusu için başvurmama rağmen maalesef randevumu en yakın tarih olarak 19 Eylüle verdiler ama benim Ekim'de TU Dresden'de dönemim başlıyor ve ne kadar mail atsam da erkene almadılar.
Benim sorum benim şuanda hala İYTE'de yüksek lisansa kayıtlı olmam vize almamda bir sıkıntı yaratır mı? Sizce kayıtımı sildirmeli miyim? Eğer 1 hafta bile randevumda erteleme olursa dönemimi kaçıracağım büyük ihtimal o yüzden sıkıntılı durumdayım.
Benim sorum benim şuanda hala İYTE'de yüksek lisansa kayıtlı olmam vize almamda bir sıkıntı yaratır mı? Sizce kayıtımı sildirmeli miyim? Eğer 1 hafta bile randevumda erteleme olursa dönemimi kaçıracağım büyük ihtimal o yüzden sıkıntılı durumdayım.
-
fingerspitzengefuehl
- Mesajlar: 315
- Kayıt: Pzr Ağu 04, 2019 6:32 pm
Re: Türkiyede yüksek lisansa kayıtlı iken almanya öğrenci vizesi almak
@Cansu23
Cansu, öyle bir kural yok yani, üniversite kaydı olan öğrencilerin Almanya'da ya da başka yerde yüksek lisans yapamayacaklarına dair.
Kendim değil ama sınıf arkadaşım Türkiye'de kaydını yaptırmıştı ve derslere katılıyordu da, buna rağmen vize alabildi.
Cansu, öyle bir kural yok yani, üniversite kaydı olan öğrencilerin Almanya'da ya da başka yerde yüksek lisans yapamayacaklarına dair.
Kendim değil ama sınıf arkadaşım Türkiye'de kaydını yaptırmıştı ve derslere katılıyordu da, buna rağmen vize alabildi.
-
zeitreisender
- Mesajlar: 7
- Kayıt: Çrş Haz 03, 2026 8:39 am
Re: Türkiyede yüksek lisansa kayıtlı iken almanya öğrenci vizesi almak
Süreç nasıl ilerliyor acaba?
Re: Türkiyede yüksek lisansa kayıtlı iken almanya öğrenci vizesi almak
Merhaba, ben de aynı durumdayım maalesef. Burada ders aşamamı tamamladım ancak tezim kaldı. Almanyada başka bir yüksek lisanstan kabul aldım. Ne yapmam gerekiyor bilemiyorum. Türkiyedeki okulum durumu kabul etti, ancak bunu oturum izni alırken nasıl belirtmeliyiz? Yardımcı olabilen olursa gerçekten çok minnettar kalırım.
-
zeitreisender
- Mesajlar: 7
- Kayıt: Çrş Haz 03, 2026 8:39 am
Re: Türkiyede yüksek lisansa kayıtlı iken almanya öğrenci vizesi almak
siz vizeye başvuru yaptınız mı?kalbis yazdı: ↑Prş Haz 04, 2026 1:01 am Merhaba, ben de aynı durumdayım maalesef. Burada ders aşamamı tamamladım ancak tezim kaldı. Almanyada başka bir yüksek lisanstan kabul aldım. Ne yapmam gerekiyor bilemiyorum. Türkiyedeki okulum durumu kabul etti, ancak bunu oturum izni alırken nasıl belirtmeliyiz? Yardımcı olabilen olursa gerçekten çok minnettar kalırım.
Re: Türkiyede yüksek lisansa kayıtlı iken almanya öğrenci vizesi almak
Merhaba, vize başvurum henüz tamamlanmadı ancak belgelerimi toplayıp gönderme aşamasındayım.