Herkese merhaba, başıma çok can sıkıcı bir olay geldi ve stresten ne yapacağımı şaşırdım. Belki aranızda daha önce bu durumu yaşayanlar vardır diye danışmak istedim.
Almanya'da öğrenciyim ve Türkiye'den 1.5 yıldir AT11 belgem var. Aynı zamanda aylık 500 Euro kazandığım bir Minijob yapıyorum (yani yasal sınırın altındayım).
Bugün TK'dan posta geldi. AT11'imi Minijob yaptigimdan dolayi Kasım 2024'ten Şubat 2026'ya kadar bana toplam 2.200+ Euro geriye dönük prim borcu çıkarmışlar. Ayrıca önümüzdeki aydan itibaren her ay 141 Euro çekeceklerine dair otomatik ödeme talimatı (Lastschriftmandat) göndermişler.
Hemen güncel AT11 belgemi mail attım ve sisteme yükledim. Fakat asıl sorun şu:
TK müşteri hizmetlerini aradığımda, telefondaki kişi "Minijob yaptığınız için AT11 belgeniz geçersiz oluyor, Alman sistemine geçmelisiniz" gibi saçma bir şey söyledi (Minijob'un yasal olarak sağlık sigortasından muaf olduğunu biliyorum).
Bugün güncel AT11 belgemle birlikte TK şubesine gittim. Daha önce Minijob yaparken "AT11'in iptal oldu" denilen böyle devasa bir borçla karşılaşan oldu mu? Ne yaptiniz?
Yardımlarınız ve tecrübeleriniz için şimdiden çok teşekkürler.
Giriş sorunu yaşayan kullanıcılarımızın dikkatine - Gönderilen form geçersiz hatası
- Sistem güncellemesi sonrasında, giriş sorunu yaşıyorsanız lütfen aşağıdaki tarayıcı cookie (çerez) temizleme adımları uygulayın.
- Chrome Mobil - Bilgisayar
- Safari (iPhone ve diğer Apple cihazları) Mobil - Bilgisayar
TK'dan 2.200€ Borç Geldi (AT11 + Minijob Sorunu)
-
canere.ztrk
Re: TK'dan 2.200€ Borç Geldi (AT11 + Minijob Sorunu)
sorununzu çözebildiniz mi benim de başıma benzer bir durum geldi
-
canere.ztrk
Re: TK'dan 2.200€ Borç Geldi (AT11 + Minijob Sorunu)
Evet Gürkan Bey yardim etti sagolsun cözüldü sorum. Ben öncelikle Filiale'ye gidip orada calisanlarla resmi widerspruch yazdim hamburg merkeze fax cektirttim. sonra Gürkan Bey'in önerisiyle Widerspruch gegen Beitragsbescheid diye Deutsche Post da Einwurf Einschreiben olarak arti dilekceye ek olarak her dönem SGK dan aldigim At11 belgelerinin fotokopilerini de sehrimde ki filialeye gönderdim.
Sehr geehrte Damen und Herren,
hiermit lege ich fristgerecht Widerspruch gegen Ihren Beitragsbescheid vom
18.02.2026 ein.
In Ihrem Bescheid werde ich als „pflichtversicherter Student“ geführt und es werden
Beiträge zur Kranken- und Pflegeversicherung erhoben. Diese Einstufung ist aus
meiner Sicht nichtzutreffend.
Ich bin ausländischer Student und verfüge durchgehend über eine gültige AT11-
Bescheinigung aus der Türkei. Diese habe ich zu Beginn meines Studiums sowie
jedes Semester fristgerecht bei Ihnen eingereicht. Die AT11-Bescheinigung bestätigt,
dass ich im Rahmen der zwischenstaatlichen Regelungen weiterhin im Herkunftsland
krankenversichert bin und in Deutschland von der Beitragspflicht zur gesetzlichen
Krankenversicherung befreit bin.
Zusätzlich übe ich seit Studienbeginn ausschließlich eines Minijobs mit einem
monatlichen Einkommen von ca. 420 Euro aus. Es liegt keine
sozialversicherungspflichtige Beschäftigung vor, die eine Versicherungspflicht in der
deutschen gesetzlichen Krankenversicherung begründen würde.
Ich bitte Sie hiermit um eine unverzügliche Überprüfung und entsprechende
Korrektur meines Versicherungsstatus, die Aufhebung der erlassenen
Beitragsbescheide, die Rücknahme beziehungsweise Stornierung der angekündigten
oder bereits veranlassten Lastschriften sowie um eine schriftliche Bestätigung meiner
Beitragsfreiheit auf Grundlage der gültigen AT11-Bescheinigung. Die entsprechenden
AT11-Bescheinigungen füge ich diesem Schreiben erneut in Kopie bei.
Für eine zeitnahe Klärung danke ich Ihnen im Voraus.
Mit freundlichen Grüßen
Sanirsam TK bayagi koparabildigimden koparayim diye millete böyle yapiyor 1-2 arkadasiminda basina geldi rezalet bir olay. Umarim en kisa sürede cözülür