Giriş sorunu yaşayan kullanıcılarımızın dikkatine - Gönderilen form geçersiz hatası
  • Sistem güncellemesi sonrasında, giriş sorunu yaşıyorsanız lütfen aşağıdaki tarayıcı cookie (çerez) temizleme adımları uygulayın.
  • Chrome Mobil - Bilgisayar
  • Safari (iPhone ve diğer Apple cihazları) Mobil - Bilgisayar

Almanyada Lisans Eğitimi

Basvurular, lisans, master, doktora... Hepsi burada...
finnaly0
Mesajlar: 1
Kayıt: Pzr Ara 14, 2025 9:52 pm

Almanyada Lisans Eğitimi

Mesaj gönderen finnaly0 » Pzr Ara 14, 2025 10:08 pm

Merhaba, yakın zamanda Almanya'da İngilizce lisans eğitimi için başvuru yapmayı planlıyorum ancak kafama takılan bazı sorular var.

Hedefimde HSHL, HSBI ve Kempten gibi üniversiteler var. Araştırmalarım sonucunda, TU9 (Teknik Üniversiteler) yerine Uygulamalı Bilimler Üniversitelerinin (Fachhochschule) bana daha uygun olduğuna karar verdim. Akademisyenlik gibi bir hedefim olmadığı için teoriden ziyade sahaya yönelik pratik mühendislik eğitimi almak ve not ortalamamı yüksek tutabilmek benim için daha mantıklı geliyor.

Akademik geçmişimden bahsetmem gerekirse; liseden 81 küsur ortalama ile mezun oldum (12. sınıf ortalamam 97). YKS’de 330 puan alarak Türkiye'de İngilizce Mekatronik bölümüne yerleştim. Ayrıca yakın zamanda TOEFL IBT'den 90 puan aldım.

Kabul Şansı: Bahsettiğim üniversitelere veya genel olarak uygulamalı bilimler üniversitelerine kabul alma ihtimalim nedir? (Sadece HSBI'de NC kısıtlaması görünüyor).

Belgeler ve Süreç: Elimdeki belgelerin durumu biraz karışık. Okuldan aldığım transkript ıslak imzalı değil; müdür imzaladı ama ben taratılmış/dijital halinin çıktısını almak durumunda kaldım. Lise diplomamı ve YKS yerleştirme sonucumu ise e-Devlet üzerinden (YKS belgesi qr kodlu, diploma barkodlu) aldım.

Onay İşlemleri: Planım; transkript, diploma ve YKS belgesini önce apostil yaptırmak, sonra İngilizceye çevirtip noterde tasdik ettirmek.

Süreci eksik veya yanlış kurguladığım bir yer var mı? Özellikle diplomanın ve transkriptin illa ıslak imzalı olması şart mı? Lisemle tekrar muhatap olmak istemiyorumda.

A.avici
Mesajlar: 34
Kayıt: Pzt Haz 09, 2025 11:01 am

Re: Almanyada Lisans Eğitimi

Mesaj gönderen A.avici » Pzt Ara 15, 2025 5:19 pm

belgeleri islak imzali lisenin kayitli oldugu ilce milliegitim mudurlugundende alabilirsin

explorer
Mesajlar: 15
Kayıt: Cum Şub 16, 2024 11:55 am

Re: Almanyada Lisans Eğitimi

Mesaj gönderen explorer » Cum Mar 27, 2026 9:58 pm

finnaly0 yazdı: Pzr Ara 14, 2025 10:08 pm Merhaba, yakın zamanda Almanya'da İngilizce lisans eğitimi için başvuru yapmayı planlıyorum ancak kafama takılan bazı sorular var.

Hedefimde HSHL, HSBI ve Kempten gibi üniversiteler var. Araştırmalarım sonucunda, TU9 (Teknik Üniversiteler) yerine Uygulamalı Bilimler Üniversitelerinin (Fachhochschule) bana daha uygun olduğuna karar verdim. Akademisyenlik gibi bir hedefim olmadığı için teoriden ziyade sahaya yönelik pratik mühendislik eğitimi almak ve not ortalamamı yüksek tutabilmek benim için daha mantıklı geliyor.

Akademik geçmişimden bahsetmem gerekirse; liseden 81 küsur ortalama ile mezun oldum (12. sınıf ortalamam 97). YKS’de 330 puan alarak Türkiye'de İngilizce Mekatronik bölümüne yerleştim. Ayrıca yakın zamanda TOEFL IBT'den 90 puan aldım.

Kabul Şansı: Bahsettiğim üniversitelere veya genel olarak uygulamalı bilimler üniversitelerine kabul alma ihtimalim nedir? (Sadece HSBI'de NC kısıtlaması görünüyor).

Belgeler ve Süreç: Elimdeki belgelerin durumu biraz karışık. Okuldan aldığım transkript ıslak imzalı değil; müdür imzaladı ama ben taratılmış/dijital halinin çıktısını almak durumunda kaldım. Lise diplomamı ve YKS yerleştirme sonucumu ise e-Devlet üzerinden (YKS belgesi qr kodlu, diploma barkodlu) aldım.

Onay İşlemleri: Planım; transkript, diploma ve YKS belgesini önce apostil yaptırmak, sonra İngilizceye çevirtip noterde tasdik ettirmek.

Süreci eksik veya yanlış kurguladığım bir yer var mı? Özellikle diplomanın ve transkriptin illa ıslak imzalı olması şart mı? Lisemle tekrar muhatap olmak istemiyorumda.
Merhaba iyi günler, TU yerine Hochschule seciminizden memnun musunuz?
Ben de su anda benzer bir durumdayim, almanca informatik master basvurulari yapacagim. TU ile HS arasinda kaldim. Akademi de devam edebilirim ama okurken matematik vs teorinin arasinda bogulmak da istemiyorum. Ayrica TU oldugu zaman B2 degil C1 gerekiyor. Bu konuda tecrübesi olan biri aciklayabilir mi?

Tesekkür ederim.

guapover
Mesajlar: 2
Kayıt: Çrş Şub 05, 2025 2:33 pm
İletişim:

Re: Almanyada Lisans Eğitimi

Mesaj gönderen guapover » Pzr May 17, 2026 3:05 pm

explorer yazdı: Cum Mar 27, 2026 9:58 pm Merhaba iyi günler, TU yerine Hochschule seciminizden memnun musunuz?
Ben de su anda benzer bir durumdayim, almanca informatik master basvurulari yapacagim. TU ile HS arasinda kaldim. Akademi de devam edebilirim ama okurken matematik vs teorinin arasinda bogulmak da istemiyorum. Ayrica TU oldugu zaman B2 degil C1 gerekiyor. Bu konuda tecrübesi olan biri aciklayabilir mi?

Tesekkür ederim.
Merhaba bende aynı durumdayim sizle normalde tu da Informatik istiyordum fakat fh leri öğrendim birisi aracılığıyla siz ne yaptınız fh mi başvurdunuz neden başvurdunuz fh hakkındaki düşüncelerinizi anlatabilir misiniz rica etsem hangi bölüm acaba fhde başvurdunuz

explorer
Mesajlar: 15
Kayıt: Cum Şub 16, 2024 11:55 am

Re: Almanyada Lisans Eğitimi

Mesaj gönderen explorer » Prş May 28, 2026 1:09 pm

guapover yazdı: Pzr May 17, 2026 3:05 pm Merhaba bende aynı durumdayim sizle normalde tu da Informatik istiyordum fakat fh leri öğrendim birisi aracılığıyla siz ne yaptınız fh mi başvurdunuz neden başvurdunuz fh hakkındaki düşüncelerinizi anlatabilir misiniz rica etsem hangi bölüm acaba fhde başvurdunuz
Merhaba, ben c1 sinavina girdim galiba TU devam edecegim. Su an her ikisi icin de basvuru yapiyorum. Daha iyi bir karar icin okullarin ders iceriklerini incelemem onerildi fakat daha kesin bir sonuca varamadim.

gzmgzm
Mesajlar: 12
Kayıt: Cmt Şub 28, 2026 9:05 pm

Re: Almanyada Lisans Eğitimi

Mesaj gönderen gzmgzm » Sal Haz 02, 2026 3:07 pm

Merhaba ,
Almanya sürecinizde bloke hesap açma, para transferi işlemlerinizde aşağıdaki linkleri kullanırsanız çok sevinirm, hem bana hem size küçük katkısı oluyor


Para Tansferi için : TransferGo : https://trgo.co/tr/r/Nn2BLc
Kod: Tümünü seç

https://trgo.co/tr/r/Nn2BLc
Bloke hesap , Sağlık sigortası için : – expatrio : https://www.expatrio.com?f=ebruy2
Kod: Tümünü seç

https://www.expatrio.com?f=ebruy2
N26 banka hesabı : https://n26.com/r/ebrugizy2664
Kod: Tümünü seç

https://n26.com/r/ebrugizy2664

Cevapla